mandag 20. oktober 2014

3D Maya - uke 2

Videre modellering og opplæring i såkalt "rigging" - lage skjelett til figuren og koble det til geometrien.

Ærlig talt synes jeg disse 3D-greiene er ganske så fornøyelige. Ved siden av at programvaren ikke alltid gjør som det skal når det rendrer fargene, er det ganske overkommelig. Det er friskt og utfordrende å lære seg et nytt program, og det bringer meg litt tilbake til den tiden jeg skulle lære meg å bruke Photoshop på egenhånd. Vi skal ha tre karakterer i klippet vårt, så jeg modellerte en påstått chinchilla. Hadde jeg hatt tid og kompetansen skulle den blitt mer korrekt, men dette får duge. Så lenge den kan være søt, funker den for oss.

For moro skyld forsøkte jeg å koble skjelettet til geometrien, selv om jeg ikke er helt ferdig.
Resultatet var fornøyelig.

Gubben jeg jobba med har ikke kommet kjempemye lenger. Jeg gruer meg litt til å skulle skjelettet hans til geometrien - testet det ut, og et par ting fungerte ikke helt som de skulle. Forhåpentlig gjennomgår vi hvordan ting skal fungere riktig etter hvert.

Gubben i lavpoly-visning og "utjevnet" visning

Tegna ei lampe jeg ble rimelig fornøyd med, mens skrivehånda til Cargo fikk lide.







MAYYYAAAAAAAAAAAAHHH





Hva synes du?
Klikk på en av boksene under innlegget, eller bruk lik-knappen til høyre på bloggen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar